miercuri, 8 mai 2013

JOCUL "SCHIMBĂ LOCUL"



Jocul „Schimbă locul!”

Elevii se află aşezaţi pe scaune într-un cerc/oval, în funcţie de spaţiul clasei sau al sălii în care se desfăşoară activitatea. Vor număra de la 1 la 3 până ce fiecare elev primeşte un număr. Dacă numărul elevilor din clasă este par, atunci învăţătorul va participa în calitate de elev. Dacă numărul elevilor din clasă este impar, jocul va fi condus de elevi, în funcţie de cum le vine rândul în calitate de conducător.. Elevii care au numărul 1 vor fi panseluţe. Numărul 2 vor fi zambile. Numărul 3 vor fi narcise. Un elev/învăţătorul (se află în picioare în mijlocul cercului/ovalului) şi dă startul jocului spunând:
Zambilele (sau ce floare doreşte el/ea) să-şi schimbe locul!
În acest moment numai elevii care au „primit” numele de „zambilă” se ridică şi încearcă să găsească un alt scaun pe care să se aşeze. Cel/Cea care a dat comanda se va aşeza pe unul din scaunele libere, astfel un copil va rămâne fără loc şi va conduce în continuare jocul. Acum el/ea va cere ca alte „flori” să-şi schimbe locul.
De fiecare dată rămâne un copil care nu are loc. Acel copil va alege ce „flori” îşi schimbă locul.

Regulile jocului:

Reţin numărul pe care l-am primit
                                    Reţin numele florii care mă ajută să particip la joc
Păstrez numele florii care mi-a revenit la începutul jocului chiar dacă m-am aşezat pe un scaun în care a stat un elev cu un alt nume de floare
Păstrez liniştea în timpul jocului
 Ascult când dă comanda colegul/colega mea
 Acţionez conform regulilor jocului
 Accept faptul că am rămas fără loc
 Mă aşez pe scaunul liber fără să îmbrâncesc colegii


















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu